Go On Yhtiön suurin brändikampanja toteutettiin Mediakonserni Keskisuomalaisen digimedioissa

”On todella helppoa, että saa saman katon alta kaikki markkinoinnin palvelut. Meksin medioiden peitto on lähes yksi yhteen toimiyksikköjemme kanssa –  vahva paikallisuus mutta aidosti valtakunnallinen toimija.”

Karoliina Virtanen, Markkinointipäällikkö, Go On Yhtiöt

 

Go On Yhtiöt on suomalainen henkilöstöpalveluyritys, jolla on 24 toimipistettä Helsingistä Lappiin asti. Vuonna 2005 perustetun yrityksen palvelutarjontaan kuuluu henkilöstövuokraus, rekrytointi, suorahaku, soveltuvuusarvioinnit ja koulutus. Brändikuvansa terävöittämisessä sekä tunnettuuden lisäämisessä Go On luotti Mediakonserni Keskisuomalaisen digimedioihin ja toteutti keväällä 2022 paikallisten toimipisteidensä alueilla suurimman valtakunnallisen kampanjansa.

 

Tarve

 

– Ylsimme viime vuonna Go On -ketjun historian suurimpaan liikevaihtoon. Haluamme jatkaa samalla kasvunpolulla ja vahvistaa tunnettuutta vahvana valtakunnallisena mutta aidosti paikallisena henkilöstöpalvelualan toimijana. Meillä oli selkeä tarve massoja tavoittavalle näkyvyydelle kuluttajaa lähellä olevissa medioissa –  logomme on tuttu lukuisista yhteyksistä mutta halusimme tuoda esiin toimintasektoriamme ja viestiä tavastamme toimia henkilöstöpalvelussa ja rekrytoinnissa, kertoo Go On Yhtiöiden markkinointipäällikkö Karoliina Virtanen.

 

 

Ratkaisu

 

Yritykselle toteutettiin valtakunnallinen brändikampanja Mediakonserni Keskisuomalaisen kolmessa eri digitaalisen ulkomainonnan mediassa – liikenneasemamedia, paikallinen bussimedia sekä Big One -media – sekä  display-mainontaa kaikissa konsernin digiuutismedioissa ja kolmen kumppanilehden digiverkossa Pohjois-Suomessa, Pohjois-Karjalassa ja Satakunnassa.

 

Lähtökohta brändikampanjan mediavalinnoille oli laaja valtakunnallinen tavoittavuus ja näkyvyyden vahva paikallinen kohdentaminen kaikkien Go On Yhtiön toimipisteiden alueille. Monikanavaisella mainonnalla maksimoitiin niin yritysasiakkaiden kuin työnhakijoiden tavoittaminen sekä viestin ja potentiaalisen kohderyhmän kohtaamisen mahdollistaminen arjen siirtymätaipaleilla eri vuorokauden aikoina. Bussimediassa toteutettiin kymmenen päivän mittainen kampanja, jolla tavoiteltiin ihmisiä arkiliikkumisen äärellä. Mainonta kohdennettiin arkipäivisin kahdeksan tunnin ajan prime-time -ajoille,  klo 7-11 ja klo 15-19. Lukijoille tutut, tutkitusti vahvat paikalliset digiuutismediat valittiin vahvistamaan alueellista sidosta.

 

– Ajatus brändikampanjasta ja sen suunnittelusta lähti käyntiin jo viime syksynä, kun markkinointiviestintäyhtiömme Kamua teki Go Onille brändivideon. Ehdotin Karoliinalle Mediakonserni Keskisuomalaisen digitaalisten kanavien hyödyntämistä monikanavaisesti tulevassa brändikampanjassa, kertoo Meks Suurasiakasmyynnin asikkuuspäällikkö Hanna Reinikainen.

 

– Halusimme brändikampanjassamme tuoda kärkipalveluamme, rekrytointia, näyttävästi esiin ja kampanja oli suurin näin laajassa mittakaavassa toteuttamamme. Kampanjan slogan ’Rekrytointia suurella sydämellä’ avaa heti toimialamme, kertoo työskentelytavastamme ja yrityksestämme helposti lähestyttävänä toimijana, jossa merkittävässä roolissa ovat asiakaspinnassa työskentelevät paikalliset henkilöt eri toimipisteissämme. Rekrytoinnin alle istuvat kaikki henkilöstöpalvelumme sektorit ja kampanjan slogan on sittemmin noussut yrityksemme käyttöön yleisemminkin, kuvaa Virtanen kampanjan luovaa toteutusta.

 

Tulos

 

– Kampanja todella huomattiin ja saimme yhteydenottoja näkyvyydestämme. Eräässä toimipisteessämme oli kampanjan aikaan rekrytointi meneillään ja heille oli tullut huomattavasti enemmän ja laadullisesti parempia työhakemuksia kuin aiemmin. Brändikampanjan tulokset näkyvät pitkällä aikavälillä mutta jo nyt voimme todeta, että mediavalinnoilla ja mieleenpainuvalla sloganilla saavutettiin onnistunut lopputulos. Mediakonserni Keskisuomalaisen digitaaliset ulkomainosmediat osoittautuvat erittäin tehokkaiksi ratkaisuiksi. Sekä liikenneasema- että bussimediassa päästään todella lähelle kohderyhmää ja jättimäisiä Big One -medioita ei voi huomaamatta sivuuttaa. Jo aiemmissa kampanjoissa olemme huomanneet, että paikalliset digiuutismediat todella tavoittavat lukijat.

 

– Oma yhteyshenkilö, jonka kautta hoituvat asiat mediasparrauksesta aineistoihin, helpottaa työskentelyä todella paljon. Meksin Hannalta saamme helposti tiedot eri medioiden vahvuuksista ja kohderyhmiemme parhaasta mahdollisesta tavoittamisesta niin alueellisesti kuin valtakunnallisesti. Tämä vaikutti paljon onnistuneen brändikampanjan toteutukseen, iloitsee markkinointipäällikkö Virtanen.

 

Suunnittele oma digitaalinen ulkomainoskampanja karttasovelluksella.

Kokeile heti!

 

Kiinnostuitko kampanjasta? Mediakonserni Keskisuomalaisen mediamarkkinoinnin asiantuntijat palveluksessasi!

 

Kun haluat tavoittaa valtakunnallisesti 
Kun haluat tavoittaa paikallisesti, valitse alue tästä

 

 

Näin toteutettiin Go On Yhtiön suurin brändikampanja

 

Kampanjan tavoite: Vahvistaa tunnettuutta vahvana valtakunnallisena mutta aidosti paikallisena henkilöstöpalvelualan toimijana.

 

Kampanjan toteutus: Toteutettiin monikanavainen kampanja neljällä sukunäköisellä aineistolla Mediakonserni Keskisuomalaisen digitaalisessa ulkomainos- ja uutismediaverkostossa sekä kolmen kumppanilehden verkossa.

 

Kampanja-aika: 16.-29.3.2022

 

Mediat:

Big One -media 19 näyttöä Go On toimipisteiden alueella Bruttokontaktit kampanja-aikana
2 764 662

 

Bussimedia,
paikallinen
Kampanja-aika 14.-18.3. ja 21.-25.3.,
ma-pe 10 päivää,
8tuntia/päivä.
Kohdennus klo 7-11 ja klo 15-19
Näyttöruutujen määrä: 1316 kpl.
HSL-runkolinjabusseissa Uudellamaalla ja valtakunnallisessa paikallisliikenteessä 16 kaupungissa /  paikkakunnalla
Bruttokontaktit kampanja-aikana
3 121 714 kpl

 

Liikenneasemamedia 1142 digitaalista näyttöä,
258 liikenneasemalla,
24/7 näkyvyydellä koko liikenneasemaverkostossa
Bruttokontaktit kampanja-aikana
2 836 020

 

Mediakonserni Keskisuomalaisen digiverkosto sekä kolmen kumppanilehden digiverkko (kotikulmilta.fi, satakunnanviikko.fi, heili.fi) Jättiboksipaketti
Kampanja-aika  14.-27.3.,
RON-digikampanja
Näyttöjen määrä Mediakonserni Keskisuomalaisen digiverkostossa
540 000


Tässä muutamia kampanja-aineistoja. Tutustu!

Digitaalinen ulkomainonta 
Digitaalinen ulkomainonta 
Digitaalinen ulkomainonta

 

Lue lisää referenssejä

Katso kaikki >
7.05.24

Bussimainonnalla hoituu niin taktinen kuin brändimarkkinointikin

LUe lisää
29.04.24

Uudenlainen digitaalinen toteutus houkutteli – aktivoitumisprosentti oli vaikuttavat 81%!

LUe lisää
10.04.24

Paikallisliikenteen bussimainonta tavoitti opiskelijat ja kasvatti asiakaskuntaa

LUe lisää
21.03.24

Kohdennettu bussimainonta täytti Yeppo & Soonsoon tavoitteet

LUe lisää