”Bussimedia vastaa Järvikylän Yrttien markkinoinnin tavoitteeseen olla läsnä kuluttajan arjessa. Mainokset digitaalisilla näytöillä luovat ostoimpulsseja arjen hankintoihin otollisella hetkellä. Mediaympäristö on kohderyhmän tavoittamisen ja brändin lanseeraamisen kannalta optimaalinen.”
Kyösti Karhunen
Kaupallinen johtaja
Järvikylän Yrtit
Järvikylä on tuoreiden yrttien ja salaattien markkinajohtaja Suomessa, joka tuottaa muun muassa ruukkuyrttejä ja salaatteja ruokakauppoihin ja ravintoloihin. Vaikka Järvikylä on tehnyt paljon ulkomainontaa, toteutettiin nyt ensimmäistä kertaa kampanja bussimedian paikallisliikenteessä. Järvikylän Yrttien uuden ilmeen lanseerauskampanjan onnistuminen näkyi selkeästi sekä myynnillisesti, että tutkimustuloksissa.
Bussimainonnan tulokset yllättivät ensikertalaisen positiivisesti. Palaute kampanjasta on ollut yksinomaan myönteistä ja kampanja edisti Järvikylän tunnettuutta. Kampanjatulosten perusteella mielikuvamainonta toimii erinomaisen hyvin paikallisliikenteen diginäytöillä.
Pääkaupunkiseutu on Järvikylän Yrttien myynnille tärkeä alue. -Tavoitimme hyvin HSL:n busseissa päivittäisostopäättäjät”, iloitsee Järvikylän Yrttien kaupallinen johtaja Kyösti Karhunen.
Kampanja tavoitti hyvin etenkin naisia, innosti myös miehiä ja mikä tärkeintä, tavoitti myös Järvikylän Yrteille oleellisen kohderyhmä, nuoret.
– Halusimme tavoittaa kaupunkien julkisen liikenteen matkustajia laajemmin ja sen vuoksi kampanja toteutettiin pääkaupunkiseudun lisäksi Tampereella ja Turussa, valottaa Karhunen.
Suunnittele oma digitaalinen ulkomainoskampanja karttasovelluksella.
Kiinnostuitko kampanjasta? Mediatalo Keskisuomalaisen mediamarkkinoinnin asiantuntijat palveluksessasi!
Kun haluat tavoittaa valtakunnallisesti
Kun haluat tavoittaa paikallisesti, valitse alueesi tästä
Tutkimustulokset kampanjan onnistumisesta erinomaiset
Kampanja toteutettiin syyskuun viimeisellä viikolla. Mainoksen jälkeen diginäytöllä kannustettiin bussimatkustajia osallistumaan kyselyyn Järvikylän Yrttien mainoksesta.
Vastauksia verkossa toteutettuun kyselyyn saatiin yli 150 kappaletta.
Kampanjan huomioarvo | 75 %, bruttokontakteja 1,2 miljoonaa |
Myönteinen vaikutus mielikuvaan | 58 %, tulos on selvästi keskimääräistä korkeampi |
Lisäsi kiinnostusta | 44 %, tulos keskimääräistä parempi |
Sai aikaan ostoaikeita | yli neljänneksellä mainoksen nähneistä |
Muisti nähneensä mainoksen matkansa aikana | 75 %, kolme vastaajaa neljästä |
Kokee paikallisbussit oikeaksi paikaksi nähdä mainontaa | 75 %, kolme vastaajaa neljästä |