Meks tuottaa tulosta

Järvikylän Yrtit vakuuttui bussimedian toimivuudesta brändimainonnassa

Järvikylän Yrtit vakuuttui bussimedian toimivuudesta brändimainonnassa

”Bussimedia vastaa Järvikylän Yrttien markkinoinnin tavoitteeseen olla läsnä kuluttajan arjessa. Mainokset digitaalisilla näytöillä luovat ostoimpulsseja arjen hankintoihin otollisella hetkellä. Mediaympäristö on kohderyhmän tavoittamisen ja brändin lanseeraamisen kannalta optimaalinen.”

Kyösti Karhunen
Kaupallinen johtaja
Järvikylän Yrtit

Järvikylä on tuoreiden yrttien ja salaattien markkinajohtaja Suomessa, joka tuottaa muun muassa ruukkuyrttejä ja salaatteja ruokakauppoihin ja ravintoloihin. Vaikka Järvikylä on tehnyt paljon ulkomainontaa, toteutettiin nyt ensimmäistä kertaa kampanja bussimedian paikallisliikenteessä. Järvikylän Yrttien uuden ilmeen lanseerauskampanjan onnistuminen näkyi selkeästi sekä myynnillisesti, että tutkimustuloksissa.

Bussimainonnan tulokset yllättivät ensikertalaisen positiivisesti. Palaute kampanjasta on ollut yksinomaan myönteistä ja kampanja edisti Järvikylän tunnettuutta. Kampanjatulosten perusteella   mielikuvamainonta toimii erinomaisen hyvin paikallisliikenteen diginäytöillä.

Pääkaupunkiseutu on Järvikylän Yrttien myynnille tärkeä alue.  -Tavoitimme hyvin HSL:n busseissa päivittäisostopäättäjät”, iloitsee Järvikylän Yrttien kaupallinen johtaja Kyösti Karhunen.
Kampanja tavoitti hyvin etenkin naisia, innosti myös miehiä ja mikä tärkeintä, tavoitti myös Järvikylän Yrteille oleellisen kohderyhmä, nuoret.
– Halusimme tavoittaa kaupunkien julkisen liikenteen matkustajia laajemmin ja sen vuoksi kampanja toteutettiin pääkaupunkiseudun lisäksi Tampereella  ja Turussa, valottaa Karhunen.

Suunnittele oma digitaalinen ulkomainoskampanja karttasovelluksella.

Kokeile heti!

Kiinnostuitko kampanjasta? Mediatalo Keskisuomalaisen mediamarkkinoinnin asiantuntijat palveluksessasi!

Kun haluat tavoittaa valtakunnallisesti 
Kun haluat tavoittaa paikallisesti, valitse alueesi tästä

Tutkimustulokset kampanjan onnistumisesta erinomaiset

Kampanja toteutettiin syyskuun viimeisellä viikolla. Mainoksen jälkeen diginäytöllä kannustettiin bussimatkustajia osallistumaan kyselyyn Järvikylän Yrttien mainoksesta.
Vastauksia verkossa toteutettuun kyselyyn saatiin yli 150 kappaletta.

Kampanjan huomioarvo 75 %, bruttokontakteja 1,2 miljoonaa
Myönteinen vaikutus mielikuvaan 58 %, tulos on selvästi keskimääräistä korkeampi
Lisäsi kiinnostusta 44 %, tulos keskimääräistä parempi
Sai aikaan ostoaikeita yli neljänneksellä mainoksen nähneistä
Muisti nähneensä mainoksen matkansa aikana 75 %, kolme vastaajaa neljästä
Kokee paikallisbussit oikeaksi paikaksi nähdä mainontaa 75 %, kolme vastaajaa neljästä

 

Meks tuottaa tulosta

Katso kaikki REFERENSSIT >

Bussimedia tavoittaa laajasti – voidaan puhua massamediasta. Lisäksi näyttömedia mahdollistaa hyvin monenlaiset sisällöt. Valitsemalla sisältö oikein, matkustajien huomion voi todella ottaa, kuten Fudo Kamaen esimerkki osoittaa.

Tampereen Jumppatiimi TAJU ry tuottaa harrasteliikuntaa kaikille rennon hyvällä fiiliksellä. TAJU on Tampereen suurin harrasteliikuntaseura yli 2000 jäsenellään.   TAJU markkinoi tarjoamiaan liikuntapalveluja monikanavaisesti,…

”Mainoksessa ollutta QR-koodia ladattiin satoja kertoja”

Juha Päivinen, The Bank

”Olemme käyttäneet bussimediassa olevissa mainoksissa alekoodeja lisähoukuttimina, mikä on toiminut tosi hyvin. Jopa niinkin hyvin, että alekoodia on yritetty lunastaa myös muissa kuin pääkaupunkiseudun liikkeissämme! Liikkeissämme ja verkkokaupassa on myös käynyt paljon uusia asiakkaita ostoksilla kampanjoiden aikana.”

Oona Hykkönen, markkinointipäällikkö, Yeppo & Soonsoo

”Kävijäryntäys kyllä yllätti! Olemme järjestäneet tapahtumia 10 vuotta ja tämä oli ensimmäinen kerta, että saatiin näin paljon kävijöitä liikkeelle. Ennen ei ole tarvinnut keskeyttää lipunmyyntiä!”

Timo Ranto, tapahtumapäällikkö, Pii Poo Oy 

HUS Diagnostiikkakeskuksella on toimintaa Uudellamaalla, Kymenlaaksossa ja Etelä-Karjalassa, ja tarvitsimme kesätyöntekijöitä kaikkiin kolmeen maakuntaan. Meks Etelän kautta saimme kampanjamme näkymään kaikilla näillä alueilla vaivattomasti joukkoliikenteessä. Kampanja oli meille vaivaton ja kustannustehokas toteuttaa.

Lauri Partanen, rekrytointisuunnittelija, HUS Diagnostiikkakeskus

Kesä on meille vuoden tärkeimpiä sesonkeja. Oikein ajoitetulla ja toteutetulla monikanavaisella kampanjalla varmistamme, että saamme sesongin myynneistä kaiken mahdollisen irti.

Aino Pärnänen, liiketoimintajohtaja, Yöpuu Yhtiöt
Kiinteistönomistaja huomio!

Onko sinulla kiinteistö tai maa-alue, joka voisi palvella mainospinnan sijaintina?

Haluaisitko laittaa seinäpintasi tai maa-alueesi hyötykäyttöön vuokraamalla tilaa digisuurtauluillemme, vai etsitkö jo olemassa olevalle digitaaliselle mainosnäytöllesi myyntikumppania?

Haluatko sinä aktivoida asiakkaasi?

ALOITETAAN.
Ota rohkeasti yhteyttä!

Monikanavaisuus kasvattaa tunnettuuttasi lähes 60 % ja yli kolminkertaistaa kuluttajan aktivoitumista. Mediatalo Keskisuomalaisen medioilla tavoitat ja aktivoit asiakkaasi – paikallisesti ja valtakunnallisesti.