Meks tuottaa tulosta

Kahvila luotti bussimediaan ja pöydät täyttyivät herkuttelijoista

Kahvila luotti bussimediaan ja pöydät täyttyivät herkuttelijoista

’Onko meillä Jyväskylän paras kakku?’, kyseltiin bussimedian mainosnäytöllä. Vappuna 2021 Jyväskylän ydinkeskustassa toimintansa aloittaneella kahvila Valkoisella Puulla oli tarve erottua laadukkailla tuotteillaan, lisätä tunnettuutta ja saada laaja tavoittavuus keskustan alueella. Onnistuneeksi osoittautunut markkinointiratkaisu löytyi digitaalisen ulkomainonnan bussimediasta ja täytti kahvilan pöydät.

 

Halusimme viestiä kahvilamme herkullisista kakuista ja uutuustuotteestamme artesaanipizzoista uudella tavalla mediassa, joka tavoittaisi keskustan alueella liikkuvat sekä kahvilan jo olemassa olevat asiakkaat, kertoo kahvilaketju Valkoisen Puun markkinointipäällikkö Sirkku Ylikoski.

 

Tarve

 

Kahvila Valkoisella Puulla oli tarve uudenlaiselle viestinnälle, jonka tavoite oli kahvilan ja sen laadukkaiden tuotteiden tunnettavuuden lisääminen sekä Jyväskylän keskustan alueella liikkuvien tavoittaminen.

 

Kävimme Sirkun kanssa läpi Jyväskylän kahvilan markkinoinnin tarpeita ja mediaratkaisujamme. Asiakasta houkutti digitaalisuus, jossa voisi tuoda kahvilan herkullisia tuotteita  taktisella kulmalla ja kiinnostavalla tavalla esiin. Kun tavoitteena oli kohdentaa viestiä keskustassa ja kahvilan läheisyydessä liikkuville, kohtasivat asiakkaan tarve ja kampanjan toteutus bussimediassa, Meks Keski-Suomen asiakkuuspäällikkö Sami Lindroos.

 

Meillä oli tarve auttaa ihmisiä löytämään tiensä kahvilaamme entistä paremmin ja vahvistaa Valkoisen Puun yhdistämistä paikkakunnan herkullisimpiin kakkuihin ja lounaspizzoihin. Haimme ratkaisua näihin, jatkaa Ylikoski.

 

Ratkaisu

 

Toteutettiin Jyväskylän keskustan alueelle kohdennettu viikon kampanja digitaalisen ulkomainonnan bussimediassa. Taktisessa kampanjassa oli kaksi erilaista aineistoa, kakku ja lounas, joita esitettiin vuoropäivinä.

 

 Bussimedia ei ollut meille entuudestaan tuttu mutta oivalsimme, että tämä on kanava, jossa pääsemme tuomaan tuotteittamme esiin. Meille oli tärkeää erottua ja saada brändi tunnetummaksi, kertoo Ylikoski mediavalinnastaan.

 

  Tuli todellinen ahaa-elämys kohderyhmän tavoittamisesta – bussillahan se väki kaupunkialueella juuri liikkuu! Lähdimme innolla suunnittelemaan ensimmäistä kampanjaamme, sanoo Ylikoski hymyillen.

 

Tulos

 

Kampanja tuotti toivottua tulosta. Mainonta bussimediassa lisäsi tunnettuutta, toi uusia asiakkaita, vahvisti mielikuvaa paikkakunnan herkullisimmista suklaakakuista ja pizzoista. Mainosten sisältö oli todella jäänyt bussimatkustajien mieleen ja pöydät täyttivät.

 

Kahvilaan tuli uusia ihmisiä kertoen, että olivat nähneet mainoksen ja tulivat nyt testaamaan, onko suklaakakku tai pizza todella kaupungin herkullisinta, iloitsee Ylikoski.

 

Kiinnostuitko kampanjasta tai tarvitsetko vinkkejä digitaaliseen ulkomainontaan? Me autamme!

Ota yhteyttä

 

 

 

Näin toteutettiin kahvila Valkoisen Puun kampanja bussimediassa kaupunkialueella

Kampanjan tavoite:  Kahvilan ja sen tuotteiden tunnettavuuden kasvattaminen

 

Kohderyhmä: Keskusta-alueella liikkuvat ihmiset ja kahvilassa jo käyvä asiakkaat.

 

Ratkaisu: Uudenlaista näkyvyyttä, taktisella kampanjalla bussimediassa, kohdennus keskusta-alueelle.

 

Kampanja kesto: Viikon kampanja. Tavoittavuus Jyväskylän keskustan alueella 74 000 bruttokontaktia viikossa.

 

Aineisto: Kaksi still-aineistoa, vuoropäivin, kakku ja lounas.

 

Tutustu aineistoihin tästä

 

Onko meillä Jyväskylän paras suklaakakku?

Onko meillä Jyväskylän paras pizza?

Meks tuottaa tulosta

Katso kaikki REFERENSSIT >

Tampereen Jumppatiimi TAJU ry tuottaa harrasteliikuntaa kaikille rennon hyvällä fiiliksellä. TAJU on Tampereen suurin harrasteliikuntaseura yli 2000 jäsenellään.   TAJU markkinoi tarjoamiaan liikuntapalveluja monikanavaisesti,…

”Mainoksessa ollutta QR-koodia ladattiin satoja kertoja”

Juha Päivinen, The Bank

”Olemme käyttäneet bussimediassa olevissa mainoksissa alekoodeja lisähoukuttimina, mikä on toiminut tosi hyvin. Jopa niinkin hyvin, että alekoodia on yritetty lunastaa myös muissa kuin pääkaupunkiseudun liikkeissämme! Liikkeissämme ja verkkokaupassa on myös käynyt paljon uusia asiakkaita ostoksilla kampanjoiden aikana.”

Oona Hykkönen, markkinointipäällikkö, Yeppo & Soonsoo

”Kävijäryntäys kyllä yllätti! Olemme järjestäneet tapahtumia 10 vuotta ja tämä oli ensimmäinen kerta, että saatiin näin paljon kävijöitä liikkeelle. Ennen ei ole tarvinnut keskeyttää lipunmyyntiä!”

Timo Ranto, tapahtumapäällikkö, Pii Poo Oy 

HUS Diagnostiikkakeskuksella on toimintaa Uudellamaalla, Kymenlaaksossa ja Etelä-Karjalassa, ja tarvitsimme kesätyöntekijöitä kaikkiin kolmeen maakuntaan. Meks Etelän kautta saimme kampanjamme näkymään kaikilla näillä alueilla vaivattomasti joukkoliikenteessä. Kampanja oli meille vaivaton ja kustannustehokas toteuttaa.

Lauri Partanen, rekrytointisuunnittelija, HUS Diagnostiikkakeskus

Kesä on meille vuoden tärkeimpiä sesonkeja. Oikein ajoitetulla ja toteutetulla monikanavaisella kampanjalla varmistamme, että saamme sesongin myynneistä kaiken mahdollisen irti.

Aino Pärnänen, liiketoimintajohtaja, Yöpuu Yhtiöt

Muutos on ollut valtava ja olemme saavuttaneet tavoitteemme. Halusimme olla kolmen  toimialueemme halutuin yhteistyökumppani sekä asiakkaillemme että tavarantoimittajillemme ja siinä onnistuimme.

Ilpo Paasolainen, Toimitusjohtaja, Palvelutukku Kolmio
Kiinteistönomistaja huomio!

Onko sinulla kiinteistö tai maa-alue, joka voisi palvella mainospinnan sijaintina?

Haluaisitko laittaa seinäpintasi tai maa-alueesi hyötykäyttöön vuokraamalla tilaa digisuurtauluillemme, vai etsitkö jo olemassa olevalle digitaaliselle mainosnäytöllesi myyntikumppania?

Haluatko sinä aktivoida asiakkaasi?

ALOITETAAN.
Ota rohkeasti yhteyttä!

Monikanavaisuus kasvattaa tunnettuuttasi lähes 60 % ja yli kolminkertaistaa kuluttajan aktivoitumista. Mediatalo Keskisuomalaisen medioilla tavoitat ja aktivoit asiakkaasi – paikallisesti ja valtakunnallisesti.