Kahvila luotti bussimediaan ja pöydät täyttyivät herkuttelijoista

’Onko meillä Jyväskylän paras kakku?’, kyseltiin bussimedian mainosnäytöllä. Vappuna 2021 Jyväskylän ydinkeskustassa toimintansa aloittaneella kahvila Valkoisella Puulla oli tarve erottua laadukkailla tuotteillaan, lisätä tunnettuutta ja saada laaja tavoittavuus keskustan alueella. Onnistuneeksi osoittautunut markkinointiratkaisu löytyi digitaalisen ulkomainonnan bussimediasta ja täytti kahvilan pöydät.

 

Halusimme viestiä kahvilamme herkullisista kakuista ja uutuustuotteestamme artesaanipizzoista uudella tavalla mediassa, joka tavoittaisi keskustan alueella liikkuvat sekä kahvilan jo olemassa olevat asiakkaat, kertoo kahvilaketju Valkoisen Puun markkinointipäällikkö Sirkku Ylikoski.

 

Tarve

 

Kahvila Valkoisella Puulla oli tarve uudenlaiselle viestinnälle, jonka tavoite oli kahvilan ja sen laadukkaiden tuotteiden tunnettavuuden lisääminen sekä Jyväskylän keskustan alueella liikkuvien tavoittaminen.

 

Kävimme Sirkun kanssa läpi Jyväskylän kahvilan markkinoinnin tarpeita ja mediaratkaisujamme. Asiakasta houkutti digitaalisuus, jossa voisi tuoda kahvilan herkullisia tuotteita  taktisella kulmalla ja kiinnostavalla tavalla esiin. Kun tavoitteena oli kohdentaa viestiä keskustassa ja kahvilan läheisyydessä liikkuville, kohtasivat asiakkaan tarve ja kampanjan toteutus bussimediassa, Meks Keski-Suomen asiakkuuspäällikkö Sami Lindroos.

 

Meillä oli tarve auttaa ihmisiä löytämään tiensä kahvilaamme entistä paremmin ja vahvistaa Valkoisen Puun yhdistämistä paikkakunnan herkullisimpiin kakkuihin ja lounaspizzoihin. Haimme ratkaisua näihin, jatkaa Ylikoski.

 

Ratkaisu

 

Toteutettiin Jyväskylän keskustan alueelle kohdennettu viikon kampanja digitaalisen ulkomainonnan bussimediassa. Taktisessa kampanjassa oli kaksi erilaista aineistoa, kakku ja lounas, joita esitettiin vuoropäivinä.

 

 Bussimedia ei ollut meille entuudestaan tuttu mutta oivalsimme, että tämä on kanava, jossa pääsemme tuomaan tuotteittamme esiin. Meille oli tärkeää erottua ja saada brändi tunnetummaksi, kertoo Ylikoski mediavalinnastaan.

 

  Tuli todellinen ahaa-elämys kohderyhmän tavoittamisesta – bussillahan se väki kaupunkialueella juuri liikkuu! Lähdimme innolla suunnittelemaan ensimmäistä kampanjaamme, sanoo Ylikoski hymyillen.

 

Tulos

 

Kampanja tuotti toivottua tulosta. Mainonta bussimediassa lisäsi tunnettuutta, toi uusia asiakkaita, vahvisti mielikuvaa paikkakunnan herkullisimmista suklaakakuista ja pizzoista. Mainosten sisältö oli todella jäänyt bussimatkustajien mieleen ja pöydät täyttivät.

 

Kahvilaan tuli uusia ihmisiä kertoen, että olivat nähneet mainoksen ja tulivat nyt testaamaan, onko suklaakakku tai pizza todella kaupungin herkullisinta, iloitsee Ylikoski.

 

Kiinnostuitko kampanjasta tai tarvitsetko vinkkejä digitaaliseen ulkomainontaan? Me autamme!

Ota yhteyttä

 

 

 

Näin toteutettiin kahvila Valkoisen Puun kampanja bussimediassa kaupunkialueella

Kampanjan tavoite:  Kahvilan ja sen tuotteiden tunnettavuuden kasvattaminen

 

Kohderyhmä: Keskusta-alueella liikkuvat ihmiset ja kahvilassa jo käyvä asiakkaat.

 

Ratkaisu: Uudenlaista näkyvyyttä, taktisella kampanjalla bussimediassa, kohdennus keskusta-alueelle.

 

Kampanja kesto: Viikon kampanja. Tavoittavuus Jyväskylän keskustan alueella 74 000 bruttokontaktia viikossa.

 

Aineisto: Kaksi still-aineistoa, vuoropäivin, kakku ja lounas.

 

Tutustu aineistoihin tästä

 

Onko meillä Jyväskylän paras suklaakakku?

Onko meillä Jyväskylän paras pizza?

Lue lisää referenssejä

Katso kaikki >
10.04.24

Paikallisliikenteen bussimainonta tavoitti opiskelijat ja kasvatti asiakaskuntaa

LUe lisää
21.03.24

Kohdennettu bussimainonta täytti Yeppo & Soonsoon tavoitteet

LUe lisää
20.03.24

O.K. Auto Kouvola vahvistaa
Toyotan vetovoimaa välisivumainoksilla

LUe lisää
19.03.24

Näkemyksellinen kumppani tukee mainostajan matkaa asiakkaan luokse

LUe lisää