Katsastus – ei niin vakava paikka
Katsastajasi.fi -ketjun asemat tarjoavat monipuoliset ja laadukkaat katsastus- sekä rekisteröintipalvelut viidellätoista palvelupisteellä 12 eri paikkakunnalla; Lappeenrannassa, Simpeleellä, Mikkelissä, Juvalla. Heinävedellä, Imatralla, Savonlinnassa, Puumalassa, Varkaudessa, Leppävirralla, Pieksämäellä ja Kuopiossa.
Helmikuussa 2021 Savon ja Etelä-Karjalan katsastusasemaketjut yhdistyivät uuden Katsastajasi.fi -brändinimen alle. Asiakkaalla oli tarve viestiä ketjumuutoksesta ja brändiuudistuksesta. Tavoitteena kaupalliset onnistumiset, vahva bränditunnettuus sekä yleisen mielikuvan muokkaaminen katsastamisesta ja toimipisteissä asioimisesta
Monikanavaisesti ja säännöllisillä toistoilla toteutetulla lanseerauksella varmistetiin mainonnan moninkertainen tavoittavuus, huomioarvo ja luotiin vahva brändimuistijälki.
Katsastajasi.fi -palvelua/brändiä kohdennettiin onnistuneesti palvelupisteiden lähialueiden asukkaille vahvalla paikallisuusnäkökulmalla Mediatalo Keskisuomalaisen Savon ja Etelä-Karjalan alueen lehdissä, verkkopalveluissa, digitaalisilla ulkomainosnäytöillä ja radiomainonnalla.
Onnea on markkinointikumppani, jonka kautta saamme tarvitsemamme media- ja markkinointiratkaisut helposti yhdellä kontaktilla.
Tuomas Pakkanen, markkinointipäällikkö
Printillä kohdennettua mainontaa alueen asukkaille
Brändimarkkinoinnin tavoitteet paikallisesti laajasta yleisöstä ja korkeasta huomioarvosta toteutettiin etusivun mainoksilla ja alueellisilla kohdentamisilla paikallisissa sanoma-, paikallis- ja kaupunkilehdissä sekä niiden verkkopalveluissa. Mukana olivat muun muassa maakuntalehti Savon Sanomat, sanomalehdet Itä-Savo, Länsi-Savo, Etelä-Saimaa, Pieksämäen Lehti, Uutis-Vuoksi ja Warkauden Lehti, paikallislehdet Juvan Lehti Luumäen Lehti, Pitäjäläinen, Uutis-Jousi ja Soisalon Seutu sekä kaupunkilehdistä Mikkelin Kaupunkilehti.
Vahvalla alueellisella kohdentamisella ja etusivun mainospaikoilla tehtiin tuloksellista markkinointia, joka välittömästi konkretisoitui yhteydenottoina ja asiakasvirtoina katsastusasemien palvelupisteisiin.
Teimme selkeän linjavedon printtimainontaan – Lehdessä markkinoimme aina etusivulla, missä saatiin parempi huomioarvo ja se näkyi suoraan myös tuloksissamme!
Tuomas Pakkanen, markkinointipäällikkö
Neste-media ja tievarsinäytöt tavoittivat autoilijat
Digitaalisista ulkomainosmedioista valittiin kampanjaan kiistattomasti katsastusaseman kohderyhmän tavoittava Neste-media, joka tutkitusti tavoittaa tankkaajan huomion jopa 2,5 minuutin ajaksi sekä liikenteen solmukohtiin ja tienvarsipaikoille optimaalisesti sijoitetut näyttävät digitaaliset Big One -mainosnäytöt. Nämä ohittamatonta näkyvyyttä, useilla kohdennusvaihtoehdoilla tarjoavat markkinointikanavat, olivat asiakkaalle entuudestaan tuntemattomia ja ne otettiin mukaan markkinointiin ensimmäistä, mutta ei viimeistä, kertaa.
Neste-media ja teiden varrella sijaitsevat Big One -näytöt osuivat suoraan maaliin!
Tavoitimme autoilevat ihmiset kustannustehokkaasti.Tuomas Pakkanen, markkinointipäällikkö
Paikallisradion ohjelmayhteistyöllä lisäpalvelua kuulijoille
Radiomainonta oli osa Katsastajasi.fi -lanseerausta. Kuopion alueen paikallisradion, Savon Aaltojen, taajuus tavoitti Leppävirran ja Kuopion palvelupisteiden potentiaaliset asiakkaat.
Radiomainontaan sisältyi spottimainonnan lisäksi ohjelmayhteistyö, joka käsitti kaksi yrityshaastattelua. Niissä Kuopion katsastusaseman Juha Anttonen kertoi kuuntelijoille muun muassa läheisiä vinkkejä, kuinka valmistautua katsastukseen.
Radiomainonta herätti paljon positiivista huomiota. Erityisesti Kuopion palvelupisteen henkilöstö oli tyytyväinen yhteistyöhön – kuulijoilta tulleet yhteydenotot ja palautteet vahvistivat paikallisen radiomainonnan ja ohjelmayhteistyön toimineen erinomaisesti. Onnistunutta ohjelmayhteistyötä on suunniteltu jatkettavaksi syksyllä.
Kuuntele yrityshaastattelut tästä:
1.haastattelu:
2. haastattelu:
Yhteistyö on toiminut loistavasti – markkinointi toimii ja tuottaa tuloksia
Monikanavaisten markkinointitoimenpiteiden teho on huomattu ja panostukset ovat tuottaneet tulosta, haasteellisesta korona-ajasta huolimatta. Palvelupisteiden ovet ovat käyneet kiitettävästi ja verkkosivuilla on runsaasti kävijöitä.
Olemme saaneet Meks Savosta luotettavan kumppanin, joka ei jaa pikavoittoja vaan ajattelee aidosti meidän kaupallista menestystä pitkällä tähtäimellä.
Kaikkea ei osata tai pystytä tekemään itse, niin ammattitaitoisen ja luotettavan markkinointikumppanin tärkeys korostuu. Helpottaa paljon meidän arkea – erityisesti, kun organisaatiorakenne on kevyt. Mediatalo Keskisuomalaisen paikallisella asiantuntijalla on vankka tuntemus markkina-alueesta ja medioiden toimivuudesta siellä. Olen erittäin tyytyväinen palveluun, tarjottuihin ratkaisuihin sekä tuloksiin. Jatkamme yhteistyötä myös tulevaisuudessa.
Tuomas Pakkanen, markkinointipäällikkö, Katsastajasi.fi