Meks tuottaa tulosta

Katsastusketju onnistui monikanavaisella paikallisella mainonnalla

Katsastusketju onnistui monikanavaisella paikallisella mainonnalla

Katsastus – ei niin vakava paikka

Katsastajasi.fi -ketjun asemat tarjoavat monipuoliset ja laadukkaat katsastus- sekä rekisteröintipalvelut viidellätoista palvelupisteellä 12 eri paikkakunnalla; Lappeenrannassa, Simpeleellä, Mikkelissä, Juvalla. Heinävedellä, Imatralla, Savonlinnassa, Puumalassa, Varkaudessa, Leppävirralla, Pieksämäellä ja Kuopiossa.

 

Helmikuussa 2021 Savon ja Etelä-Karjalan katsastusasemaketjut yhdistyivät uuden Katsastajasi.fi -brändinimen alle. Asiakkaalla oli tarve viestiä ketjumuutoksesta ja brändiuudistuksesta. Tavoitteena kaupalliset onnistumiset, vahva bränditunnettuus sekä yleisen mielikuvan muokkaaminen katsastamisesta ja toimipisteissä asioimisesta

Monikanavaisesti ja säännöllisillä toistoilla toteutetulla lanseerauksella varmistetiin mainonnan moninkertainen tavoittavuus, huomioarvo ja luotiin vahva brändimuistijälki.
Katsastajasi.fi -palvelua/brändiä kohdennettiin onnistuneesti palvelupisteiden lähialueiden asukkaille vahvalla paikallisuusnäkökulmalla Mediatalo Keskisuomalaisen Savon ja Etelä-Karjalan alueen lehdissä, verkkopalveluissa, digitaalisilla ulkomainosnäytöillä ja radiomainonnalla.

 

Onnea on markkinointikumppani, jonka kautta saamme tarvitsemamme media- ja markkinointiratkaisut helposti yhdellä kontaktilla.

Tuomas Pakkanen, markkinointipäällikkö

 

 

Printillä kohdennettua mainontaa alueen asukkaille

Brändimarkkinoinnin tavoitteet paikallisesti laajasta yleisöstä ja korkeasta huomioarvosta toteutettiin etusivun mainoksilla ja alueellisilla kohdentamisilla paikallisissa sanoma-, paikallis- ja kaupunkilehdissä sekä niiden verkkopalveluissa. Mukana olivat muun muassa maakuntalehti Savon Sanomat, sanomalehdet Itä-Savo, Länsi-Savo, Etelä-Saimaa, Pieksämäen Lehti, Uutis-Vuoksi ja Warkauden Lehti, paikallislehdet Juvan Lehti Luumäen Lehti, Pitäjäläinen, Uutis-Jousi ja Soisalon Seutu sekä kaupunkilehdistä Mikkelin Kaupunkilehti.

Vahvalla alueellisella kohdentamisella ja etusivun mainospaikoilla tehtiin tuloksellista markkinointia, joka välittömästi konkretisoitui yhteydenottoina ja asiakasvirtoina katsastusasemien palvelupisteisiin.

 

Teimme selkeän linjavedon printtimainontaan – Lehdessä markkinoimme aina etusivulla, missä saatiin parempi huomioarvo ja se näkyi suoraan myös tuloksissamme!

Tuomas Pakkanen, markkinointipäällikkö

 

 

Neste-media ja tievarsinäytöt tavoittivat autoilijat

Digitaalisista ulkomainosmedioista valittiin kampanjaan kiistattomasti katsastusaseman kohderyhmän tavoittava Neste-media, joka tutkitusti tavoittaa tankkaajan huomion jopa 2,5 minuutin ajaksi sekä liikenteen solmukohtiin ja tienvarsipaikoille optimaalisesti sijoitetut näyttävät digitaaliset Big One -mainosnäytöt. Nämä ohittamatonta näkyvyyttä, useilla kohdennusvaihtoehdoilla tarjoavat markkinointikanavat, olivat asiakkaalle entuudestaan tuntemattomia ja ne otettiin mukaan markkinointiin ensimmäistä, mutta ei viimeistä, kertaa.

Neste-media ja teiden varrella sijaitsevat Big One -näytöt osuivat suoraan maaliin!
Tavoitimme autoilevat ihmiset kustannustehokkaasti.

Tuomas Pakkanen, markkinointipäällikkö

 

 

Paikallisradion ohjelmayhteistyöllä lisäpalvelua kuulijoille

Radiomainonta oli osa Katsastajasi.fi -lanseerausta. Kuopion alueen paikallisradion, Savon Aaltojen, taajuus tavoitti Leppävirran ja Kuopion palvelupisteiden potentiaaliset asiakkaat.

Radiomainontaan sisältyi spottimainonnan lisäksi ohjelmayhteistyö, joka käsitti kaksi yrityshaastattelua.  Niissä Kuopion katsastusaseman Juha Anttonen kertoi kuuntelijoille muun muassa läheisiä vinkkejä, kuinka valmistautua katsastukseen.

Radiomainonta herätti paljon positiivista huomiota. Erityisesti Kuopion palvelupisteen henkilöstö oli tyytyväinen yhteistyöhön – kuulijoilta tulleet yhteydenotot ja palautteet vahvistivat paikallisen radiomainonnan ja ohjelmayhteistyön toimineen erinomaisesti.  Onnistunutta ohjelmayhteistyötä on suunniteltu jatkettavaksi syksyllä.

Kuuntele yrityshaastattelut tästä:

1.haastattelu:

2. haastattelu:

Yhteistyö on toiminut loistavasti – markkinointi toimii ja tuottaa tuloksia

 Monikanavaisten markkinointitoimenpiteiden teho on huomattu ja panostukset ovat tuottaneet tulosta, haasteellisesta korona-ajasta huolimatta. Palvelupisteiden ovet ovat käyneet kiitettävästi ja verkkosivuilla on runsaasti kävijöitä.

 

 Olemme saaneet Meks Savosta luotettavan kumppanin, joka ei jaa pikavoittoja vaan ajattelee aidosti meidän kaupallista menestystä pitkällä tähtäimellä.

Kaikkea ei osata tai pystytä tekemään itse, niin ammattitaitoisen ja luotettavan markkinointikumppanin tärkeys korostuu. Helpottaa paljon meidän arkea – erityisesti, kun organisaatiorakenne on kevyt. Mediatalo Keskisuomalaisen paikallisella asiantuntijalla on vankka tuntemus markkina-alueesta ja medioiden toimivuudesta siellä. Olen erittäin tyytyväinen palveluun, tarjottuihin ratkaisuihin sekä tuloksiin. Jatkamme yhteistyötä myös tulevaisuudessa.

Tuomas Pakkanen, markkinointipäällikkö, Katsastajasi.fi

 

 

Tehdään yhdessä tuloksellista markkinointia

Ota yhteyttä mediamyyntiin

Meks tuottaa tulosta

Katso kaikki REFERENSSIT >

Bussimedia tavoittaa laajasti – voidaan puhua massamediasta. Lisäksi näyttömedia mahdollistaa hyvin monenlaiset sisällöt. Valitsemalla sisältö oikein, matkustajien huomion voi todella ottaa, kuten Fudo Kamaen esimerkki osoittaa.

Tampereen Jumppatiimi TAJU ry tuottaa harrasteliikuntaa kaikille rennon hyvällä fiiliksellä. TAJU on Tampereen suurin harrasteliikuntaseura yli 2000 jäsenellään.   TAJU markkinoi tarjoamiaan liikuntapalveluja monikanavaisesti,…

”Mainoksessa ollutta QR-koodia ladattiin satoja kertoja”

Juha Päivinen, The Bank

”Olemme käyttäneet bussimediassa olevissa mainoksissa alekoodeja lisähoukuttimina, mikä on toiminut tosi hyvin. Jopa niinkin hyvin, että alekoodia on yritetty lunastaa myös muissa kuin pääkaupunkiseudun liikkeissämme! Liikkeissämme ja verkkokaupassa on myös käynyt paljon uusia asiakkaita ostoksilla kampanjoiden aikana.”

Oona Hykkönen, markkinointipäällikkö, Yeppo & Soonsoo

”Kävijäryntäys kyllä yllätti! Olemme järjestäneet tapahtumia 10 vuotta ja tämä oli ensimmäinen kerta, että saatiin näin paljon kävijöitä liikkeelle. Ennen ei ole tarvinnut keskeyttää lipunmyyntiä!”

Timo Ranto, tapahtumapäällikkö, Pii Poo Oy 

HUS Diagnostiikkakeskuksella on toimintaa Uudellamaalla, Kymenlaaksossa ja Etelä-Karjalassa, ja tarvitsimme kesätyöntekijöitä kaikkiin kolmeen maakuntaan. Meks Etelän kautta saimme kampanjamme näkymään kaikilla näillä alueilla vaivattomasti joukkoliikenteessä. Kampanja oli meille vaivaton ja kustannustehokas toteuttaa.

Lauri Partanen, rekrytointisuunnittelija, HUS Diagnostiikkakeskus

Kesä on meille vuoden tärkeimpiä sesonkeja. Oikein ajoitetulla ja toteutetulla monikanavaisella kampanjalla varmistamme, että saamme sesongin myynneistä kaiken mahdollisen irti.

Aino Pärnänen, liiketoimintajohtaja, Yöpuu Yhtiöt
Kiinteistönomistaja huomio!

Onko sinulla kiinteistö tai maa-alue, joka voisi palvella mainospinnan sijaintina?

Haluaisitko laittaa seinäpintasi tai maa-alueesi hyötykäyttöön vuokraamalla tilaa digisuurtauluillemme, vai etsitkö jo olemassa olevalle digitaaliselle mainosnäytöllesi myyntikumppania?

Haluatko sinä aktivoida asiakkaasi?

ALOITETAAN.
Ota rohkeasti yhteyttä!

Monikanavaisuus kasvattaa tunnettuuttasi lähes 60 % ja yli kolminkertaistaa kuluttajan aktivoitumista. Mediatalo Keskisuomalaisen medioilla tavoitat ja aktivoit asiakkaasi – paikallisesti ja valtakunnallisesti.