Meks tuottaa tulosta

Lappeenrannan Lujatalo – Yhdessä kohti monikanavaisempaa markkinointia

Lappeenrannan Lujatalo – Yhdessä kohti monikanavaisempaa markkinointia

Lujatalo Oy on Avainlipulla varustettu perheyritys, joka on toiminut jo yli 65 vuotta. Valtakunnallisesti toimivalla yrityksellä on lukuisia toimipisteitä, mutta tällä kertaa pääsette tutustumaan tarkemmin Lappeenrannan toimipisteen asiakastarinaan! Lue alta monikanavaisen markkinoinnin mahdollisuuksista, ja sitä seuranneista tuloksista!

Uudenlaisia ratkaisuja kokeiluun

Lujatalo Oy Kaakkois-Suomi on aiemmin käyttänyt markkinoinnissaan pääasiassa lehti-ilmoittelua paikallis- ja ilmaisjakelulehdissä. Lisäksi kohteita on markkinoitu alan julkaisuissa ja portaaleissa, kuten Etuovi.com:ssa. Lujakodin omat nettisivut ovat myös olleet vahva osa markkinointia.

Nyt Lappeenrannan Lujatalo päätti kuitenkin uuden kohteen markkinoinnissa lähteä kokeilemaan erilaisia keinoja saavuttaa potentiaaliset ostajat. Päätöksen taustalla oli asiakkuuspäällikkömme Maaritin into tutustuttaa Lujakoti myös uusiin markkinoinnin keinoihin.

-Lähdimme kokeilemaan meille uusia markkinointiratkaisuja, joita olivat digitaaliset ulkomainosratkaisut, ohjaava bannerimainonta sopivissa verkkopalveluissa ja sisältömarkkinointi. Tätä kokonaisuutta sitten täydennettiin perinteisemmällä ilmoittelulla paikallis- ja omakotilehdissä, kertoo Lujatalon rakennuttaja-asiamies Erja Nykänen.

– Maarit koosti meille markkinointisuunnitelmapohjan, joka sisälsi kattavasti erilaisia mahdollisuuksia juuri meidän tarpeisiimme peilaten. Siitä lähdimme yhdessä hiomaan aikataulutettua suunnitelmaa markkinoitavan kohteen budjetin ja edistymisen mukaan.

Lujatalolla on oma markkinointi- ja viestintäosasto, joka valmisti brändi-ilmeen mukaiset Lujakoti-mainokset muun markkinoinnin tueksi.

– Kaakon Viestinnän oman tuotannon kautta hoitui kuitenkin esimerkiksi pienet tekstimuutokset, joka helpotti huomattavasti, Erja lisää.

Parhaaseen lopputulokseen päästiin siis ratkaisumyynnillä ja yhteistyöllä. Sitä kuvaa hyvin myös asiakkuuspäällikkömme Maaritin kommentti:

”Lujatalo on ostanut monikanavaisesti ja rohkeasti medioitamme, joka onkin nykyisin erittäin tärkeä edellytys tehokkaalle markkinoinnille. Mielestäni on hienoa, että he ovat mieltäneet mainonnan niin, että se itsessään toimii asuntomyyjänä, joka tekee asuntokauppaa myyntitiimin lisäksi. Todella upea oivallus, ja hienoa että voimme tuoteportfoliollamme tukea sitä ajatusta.”
Maarit Vento, Asiakkuuspäällikkö, Kaakon Viestintä Oy

 

Natiivimainonta osana kokonaisuutta

Markkinoitavan kohteen esitteessä ja yrityksen nettisivuilla on hyödynnetty myös  natiivimainonnan muodossa. Natiivimainonta on erinomainen keino sitouttaa lukija sisältöön ja saadaan aikaan aitoja tunnereaktioita. Kuten Lujakodin tapauksessa, natiivimainonnan kautta yritys voi tuoda esiin tarinallisempaa sisältöä, joka sitten jaellaan yrityksen tai kampanjan tavoitteeseen nähden sopivissa kanavissa.

Sisältömarkkinoinnin keinoja kannattaa käyttää juuri niissä tilanteissa, kun haluaa panostaa laadukkaisiin ja pitkäikäisiin sisältöihin.

Lue Lujatalon natiivimainos!

Tulokset kertovat paljon

Minkälaisia tuloksia uusien markkinointikeinojen käyttäminen sitten toi, ja oliko monikanavaisuudesta hyötyä Lujakodin markkinoinnissa?

-Käyntejä on saatu hyvin Lujakoti-sivullemme kampanjoiden myötä, samoin yhteydenottoja kohteen asuntojen esittelyistä. Käynti- ja yhteydenottoraporteilla mitattuina kohteemme on ollut aika ajoin jopa kärkisijoilla, kun verrataan Lujatalon kohteisiin valtakunnallisesti.

Monikanavaiset ratkaisut ovat erittäin tärkeitä ottaa huomioon juuri esimerkiksi Lujakodin tapauksessa, sillä asunnon ostamiseen liittyy aina pidempi ostoprosessi, jonka takia on luonnollista, että myös markkinoinnin täytyy olla pitkäjänteistä ja tukea asiakkaan kulkemaa matkaa kohti ostopäätöstä.

Markkinoinnin monikanavaisuudesta puhutaan paljon – eikä turhaan! Olemme todella iloisia yhteistyöstä Lujatalo Oy:n kanssa!

 

On ollut mukava asioida ennestään tutun yhteyshenkilön kanssa, kun on voinut luottaa siihen, että kaikki sujuu niin kuin luvataan. Kaakon Viestinnän ammattilaiset osaavat myös esitellä uudet mahdollisuudet markkinoinnin saralla, ja heiltä saa vinkkejä mikä voisi toimia juuri meille.

Erja Nykänen
Rakennuttaja-asiamies
Lujatalo Oy, Lappeenranta

Meks tuottaa tulosta

Katso kaikki REFERENSSIT >

Bussimedia tavoittaa laajasti – voidaan puhua massamediasta. Lisäksi näyttömedia mahdollistaa hyvin monenlaiset sisällöt. Valitsemalla sisältö oikein, matkustajien huomion voi todella ottaa, kuten Fudo Kamaen esimerkki osoittaa.

Tampereen Jumppatiimi TAJU ry tuottaa harrasteliikuntaa kaikille rennon hyvällä fiiliksellä. TAJU on Tampereen suurin harrasteliikuntaseura yli 2000 jäsenellään.   TAJU markkinoi tarjoamiaan liikuntapalveluja monikanavaisesti,…

”Mainoksessa ollutta QR-koodia ladattiin satoja kertoja”

Juha Päivinen, The Bank

”Olemme käyttäneet bussimediassa olevissa mainoksissa alekoodeja lisähoukuttimina, mikä on toiminut tosi hyvin. Jopa niinkin hyvin, että alekoodia on yritetty lunastaa myös muissa kuin pääkaupunkiseudun liikkeissämme! Liikkeissämme ja verkkokaupassa on myös käynyt paljon uusia asiakkaita ostoksilla kampanjoiden aikana.”

Oona Hykkönen, markkinointipäällikkö, Yeppo & Soonsoo

”Kävijäryntäys kyllä yllätti! Olemme järjestäneet tapahtumia 10 vuotta ja tämä oli ensimmäinen kerta, että saatiin näin paljon kävijöitä liikkeelle. Ennen ei ole tarvinnut keskeyttää lipunmyyntiä!”

Timo Ranto, tapahtumapäällikkö, Pii Poo Oy 

HUS Diagnostiikkakeskuksella on toimintaa Uudellamaalla, Kymenlaaksossa ja Etelä-Karjalassa, ja tarvitsimme kesätyöntekijöitä kaikkiin kolmeen maakuntaan. Meks Etelän kautta saimme kampanjamme näkymään kaikilla näillä alueilla vaivattomasti joukkoliikenteessä. Kampanja oli meille vaivaton ja kustannustehokas toteuttaa.

Lauri Partanen, rekrytointisuunnittelija, HUS Diagnostiikkakeskus

Kesä on meille vuoden tärkeimpiä sesonkeja. Oikein ajoitetulla ja toteutetulla monikanavaisella kampanjalla varmistamme, että saamme sesongin myynneistä kaiken mahdollisen irti.

Aino Pärnänen, liiketoimintajohtaja, Yöpuu Yhtiöt
Kiinteistönomistaja huomio!

Onko sinulla kiinteistö tai maa-alue, joka voisi palvella mainospinnan sijaintina?

Haluaisitko laittaa seinäpintasi tai maa-alueesi hyötykäyttöön vuokraamalla tilaa digisuurtauluillemme, vai etsitkö jo olemassa olevalle digitaaliselle mainosnäytöllesi myyntikumppania?

Haluatko sinä aktivoida asiakkaasi?

ALOITETAAN.
Ota rohkeasti yhteyttä!

Monikanavaisuus kasvattaa tunnettuuttasi lähes 60 % ja yli kolminkertaistaa kuluttajan aktivoitumista. Mediatalo Keskisuomalaisen medioilla tavoitat ja aktivoit asiakkaasi – paikallisesti ja valtakunnallisesti.