Radioyhteistyö vei OP Pohjois-Savon markkinoinnin uuteen kontekstiin

”Uudenlaisen markkinointiyhteistyön starttaus onnistui todella nopealla aikataululla – ideasta tuotteeksi vain 2 viikossa!  Teimme tiivistä ideointityötä yhdessä  Meks Savon alueen paikallisen asiantuntijan ja Savon Aaltojen toimituksen kanssa. Vaikka asiantuntijoillamme ei ollut podcasteista aiempaa kokemusta, Savon Aaltojen väki teki radioon heittäytymisen erittäin helpoksi. Lopputulos oli onnistunut ja se sai jatkoa myös tänä vuonna!”

OP Pohjois-Savo, vastuullisuus- ja viestintäpäällikkö Katri Saarelainen

OP Pohjois-Savo on täyden palvelun pankki, joka kuuluu suomalaiseen OP Ryhmään ja on yksi sen suurimmista pankeista ja toimialueensa johtavia pankkeja.


Tavoite

Keväällä 2021 asiakkaalla oli tarve lisätä talouspuhetta Pohjois-Savon alueella. He halusivat edistää erityisesti aikuisväestön taloustietämystä, lisätä paikallista puhetta taloudesta sekä tuoda pankin asiantuntijoita lähemmäksi kuluttajia.

 

Ratkaisu

Mainonnan kohdentaminen vietiin uudenlaiseen kontekstiin. Suunniteltiin kustannustehokas ja mitattava kokonaisuus, joka sisälsi Talouspuhetta -radioyhteistyön Savon Aallot -kanavalla, asiakkaan verkkoartikkeleihin ohjaavaa bannerimainontaa Savon Sanomien verkkosivuilla sekä lehtimainontaa Savon Sanomien Oma raha -teemassa. Sisältökokonaisuutta markkinoitiin aktiivisesti myös asiakkaan omissa kanavissa mm. sosiaalisessa mediassa.

 

Tulos

Radioyhteistyö on ollut toimiva väylä asiakkaan viestintään ja asiantuntijoiden esittelyyn tutun pankkiympäristön ulkopuolella. Pankin asiantuntijat ovat saaneet kuluttajilta palautetta ja suoria yhteydenottoja. Myös yhteistyökumppaneilta saatu palaute on ollut hyvin positiivista. Talouspuhetta -podcasteja on hyödynnetty osana pankin omaa markkinointia sekä mm. opetusmateriaalina.

 

Myös OP:n verkkoartikkeliin ohjaava bannerimainonta savonsanomat.fi -sivustolla toimi yli odotusten. Ensimmäisestä artikkelista tuli yksi OP Median luetuimmista kesällä 2021.

 

–  Yhteistyö kokonaisuudessaan on ollut mutkatonta, toiveitamme ja ideoitamme kuunnellaan ja niihin vastataan aina mahdollisuuksien puitteissa.  Saamme Meks Savon asiantuntijalta monipuolisten markkinointiratkaisujen lisäksi sparraus- ja ideointiapua ja uudenlaisia näkökulmia kohderyhmien tavoittamiseen – siihen pitkäaikainen yhteistyömme perustuukin, toteaa OP Pohjois-Savon vastuullisuus- ja viestintäpäällikkö Katri Saarelainen.

 

Tutkitusti onnistunut kokonaisuus

Digitalist Group tutki kokonaisuuden syys –lokakuun 2021 välisenä aikana. Tavoitteena oli saada tietoa Talouspuhetta-ohjelman mainoksien huomioarvosta eri mediaympäristöissä sekä Talouspuhetta ohjelmasarjan sisällöstä.

 

Tutkitut mediat: Savon Sanomat –verkkosivu, Savon aallot –radiokanava ja Savon Sanomien painettu lehti:

 

Painettu mainos Oma raha teemassa, savonsanomat.fi -sivun ohjaava banneri ja kaksi eri sisältöistä OP:n verkkosivuilta löytyvää artikkelia (1. Näistä merkeistä näkee talouden elpymisen ja 2. Senioreiden digitaitojen edistäminen) ja radiomainokset ja- buffit.

 

  1. Tavoitettiin yleisöjä eri kanavissa! Mainosten huomioarvot hyvällä tasolla – printti 56 %, verkkobanneri 33 % ja radio 34 %!
  2. Artikkeleilla, joihin ohjattiin Savon Sanomien verkkobannereista, oli positiivinen vaikutus – mm. senioreiden digitaidot artikkeli vaikutti 21 %:lla positiivisesti mainostajan mielikuvaan ja lisäsivät kiinnostusta mainostajaa kohtaan 22 prosentilla
  3. Tutustumiskiinnostusta natiiviartikkelit saivat aikaan 31 prosentille

 

Talouspuhetta Podcastit

Tutustu Savon Aallot -radiokanavaan

 

Yhteistyö Meks Savon kanssa osoittautui onnistuneeksi, mutkattomaksi ja sujuvaksi

 

Kiinnostuitko kampanjasta? Paikalliset asiantuntijat palveluksessasi!

Ota yhteyttä!

 

Saat kaikki nämä mainosratkaisut meiltä:

Printtimainonta

Digitaalinen mainonta

Digitaalinen ulkomainonta

Radiomainonta

Lue lisää referenssejä

Katso kaikki >
9.10.24

Vehkapuu todisti radioaaltojen tehokkuuden ja laajan paikallisen tavoittavuuden

LUe lisää
5.08.24

Tampereen Kendo-seura löytää harrastajat bussimedialla

LUe lisää
7.05.24

Bussimainonnalla hoituu niin taktinen kuin brändimarkkinointikin

LUe lisää
29.04.24

Uudenlainen digitaalinen toteutus houkutteli – aktivoitumisprosentti oli vaikuttavat 81 %!

LUe lisää