”Innostuimme bussimainonnan paikannuksesta, jossa mainos näkyisi ravintolamme alueella matkustaville. Pääsimme hienosti tavoitteeseemme – mainonta selkeästi aktivoi jo entuudestaan tuttuja asiakkaita molempina ajankohtina ja saimme myös paljon uusi asiakkaita. Tulemme käyttämään tätä paikallisesti kohdennettua ja laajasti tavoittavaa mainosmuotoa jatkossakin.”
Treffi Pub & Bistro, Ravintolapäällikkö Tommi Kareisto
Helsingin Herttoniemessä jo kahden vuosikymmen ajan toiminut Treffi Pub ja Bistro on laadukas lähiöklassikko, jonka toimintaa on johdonmukaisesti kehitetty vuosien varrella.
Tarve
Ravintolalla oli tarve tavoittaa paikalliset asukkaat ja alueella työskentelevät. Kohderyhmälle haluttiin viestiä ravintolan tarjonnasta ja ylipäätään olemassa olosta, ihmisten palatessa työpaikoilleen ja normaalimpaan arkeen korona-ajan rajoitusten jälkeen. Tavoitteena oli aktivoida sekä lounastajia että ilta-asiakkaita.
– Halusimme suunnata ravintolamme läheisyydessä asuville paikallisille ja seudulla työskenteleville viestiä ’Tervetuloa, täällä ollaan!’ ja tuoda esiin lounas- ja iltatarjontaamme, kertoo ravintolapäällikkö Tommi Kareisto.
Ratkaisu
Bussimediassa toteutettiin kohdennettu kampanja Herttoniemen paikannusalueella HSL-bussien uusilla diginäytöillä.
Videoissa oli kaksi kärkeä: lounas ja after work. Kampanjassa huomioitiin paikallisuuden lisäksi kellonajat mainoksen sisällön ja kohderyhmän mukaan. Aamusta kello 14 saakka diginäytöillä suunnattiin mainontaa lounastajille. Iltapäivä- ja yöbusseissa matkustavia muistuteltiin after work- ja illallisaineistolla. Kampanjan ajankohta oli syyskuu ja kesto kolme viikkoa.
– Meks Etelän digitaalisen ulkomainonnan asiantuntija ehdotti meille uutena mainosmuotona bussimainontaa HSL:n busseissa. Se oli meille täysin uusi juttu, jota emme olleet koskaan käyttäneet.
Tulos
Alueellisesti ja ajallisesti kohdennettu kampanja ravintolalle sopivassa mediaympäristössä toi tulosta ja tavoitti kohderyhmän erinomaisesti. Asiakasmäärä kasvoi molemmissa lanseeratuissa ajankohdissa selkeästi ja ravintolan löysivät myös uudet asiakkaat.
–Oli hienoa kuulla suoraan asiakkailtamme, että he olivat nähneet mainoksemme bussissa ja sen innostamina tulivat ravintolaamme työ- tai kaveriporukan kesken. Kiitin kampanjan jälkeen Meksin asiakaspäällikköä tarpeidemme ymmärtämisestä, asiantuntemuksesta ja rohkaisusta kampanjan toteuttamiseen HSL:n busseissa, iloitsee Kareisto.
Tutustu kampanja-aineistoon
Nauti tavoittavuudesta, asiantuntijuudesta ja helppoudesta
Tarvitsetko vinkkejä ulkomainontaan? Me autamme! Pääset nauttimaan luotettavasta kumppanuudesta ja saat kaikki digitaalisen ulkomainonnan palvelut aina tutkimuksesta tuotantoon yhden kontaktin kautta niin valtakunnallisesti kuin alueellisesti.
Markkinoinnin asiantuntijat palveluksessasi:
Kun haluat tavoittaa valtakunnallisesti
Kun haluat tavoittaa paikallisesti, valitse asiantuntija läheltäsi