Meks tuottaa tulosta

Treffi Pub ja Bistron asiakasmäärä nousuun kohdennetulla bussimainonnalla

Treffi Pub ja Bistron asiakasmäärä nousuun kohdennetulla bussimainonnalla

 

”Innostuimme bussimainonnan paikannuksesta, jossa mainos näkyisi ravintolamme alueella matkustaville. Pääsimme hienosti tavoitteeseemme – mainonta selkeästi aktivoi jo entuudestaan tuttuja asiakkaita molempina ajankohtina ja saimme myös paljon uusi asiakkaita. Tulemme käyttämään tätä paikallisesti kohdennettua ja laajasti tavoittavaa mainosmuotoa jatkossakin.”

Treffi Pub & Bistro, Ravintolapäällikkö Tommi Kareisto

Helsingin Herttoniemessä jo kahden vuosikymmen ajan toiminut Treffi Pub ja Bistro on laadukas lähiöklassikko, jonka toimintaa on johdonmukaisesti kehitetty vuosien varrella

 

Tarve

 

Ravintolalla oli tarve tavoittaa paikalliset asukkaat ja alueella työskentelevät. Kohderyhmälle haluttiin viestiä ravintolan tarjonnasta ja ylipäätään olemassa olosta, ihmisten palatessa työpaikoilleen ja normaalimpaan arkeen korona-ajan rajoitusten jälkeen. Tavoitteena oli aktivoida sekä lounastajia että ilta-asiakkaita.

 

Halusimme suunnata ravintolamme läheisyydessä asuville paikallisille ja seudulla työskenteleville viestiä ’Tervetuloa, täällä ollaan!’ ja tuoda esiin lounas- ja iltatarjontaamme, kertoo ravintolapäällikkö Tommi Kareisto.

 

Ratkaisu

 

Bussimediassa toteutettiin kohdennettu kampanja Herttoniemen paikannusalueella HSL-bussien uusilla diginäytöillä.

 

Videoissa oli kaksi kärkeä: lounas ja after work. Kampanjassa huomioitiin paikallisuuden lisäksi kellonajat mainoksen sisällön ja kohderyhmän mukaan. Aamusta kello 14 saakka diginäytöillä suunnattiin mainontaa lounastajille. Iltapäivä- ja yöbusseissa matkustavia muistuteltiin after work- ja illallisaineistolla. Kampanjan ajankohta oli syyskuu ja kesto kolme viikkoa.

 

Meks Etelän digitaalisen ulkomainonnan asiantuntija ehdotti meille uutena mainosmuotona bussimainontaa HSL:n busseissa. Se oli meille täysin uusi juttu, jota emme olleet koskaan käyttäneet. 

 

Tulos

 

Alueellisesti ja ajallisesti kohdennettu kampanja ravintolalle sopivassa mediaympäristössä toi tulosta ja tavoitti kohderyhmän erinomaisesti. Asiakasmäärä kasvoi molemmissa lanseeratuissa ajankohdissa selkeästi ja ravintolan löysivät myös uudet asiakkaat.

 

Oli hienoa kuulla suoraan asiakkailtamme, että he olivat nähneet mainoksemme bussissa ja sen innostamina tulivat ravintolaamme työ- tai kaveriporukan kesken. Kiitin kampanjan jälkeen Meksin asiakaspäällikköä tarpeidemme ymmärtämisestä, asiantuntemuksesta ja rohkaisusta kampanjan toteuttamiseen HSL:n busseissa, iloitsee Kareisto.

 

Tutustu kampanja-aineistoon

 

Lounas After work

 

Nauti tavoittavuudesta, asiantuntijuudesta ja helppoudesta

Tarvitsetko vinkkejä ulkomainontaan?  Me autamme!  Pääset nauttimaan luotettavasta kumppanuudesta ja saat kaikki digitaalisen ulkomainonnan palvelut aina tutkimuksesta tuotantoon yhden kontaktin kautta niin valtakunnallisesti kuin alueellisesti.

Markkinoinnin asiantuntijat palveluksessasi:

Kun haluat tavoittaa valtakunnallisesti

Kun haluat tavoittaa paikallisesti, valitse asiantuntija läheltäsi

 

 

 

Meks tuottaa tulosta

Katso kaikki REFERENSSIT >

Bussimedia tavoittaa laajasti – voidaan puhua massamediasta. Lisäksi näyttömedia mahdollistaa hyvin monenlaiset sisällöt. Valitsemalla sisältö oikein, matkustajien huomion voi todella ottaa, kuten Fudo Kamaen esimerkki osoittaa.

Tampereen Jumppatiimi TAJU ry tuottaa harrasteliikuntaa kaikille rennon hyvällä fiiliksellä. TAJU on Tampereen suurin harrasteliikuntaseura yli 2000 jäsenellään.   TAJU markkinoi tarjoamiaan liikuntapalveluja monikanavaisesti,…

”Mainoksessa ollutta QR-koodia ladattiin satoja kertoja”

Juha Päivinen, The Bank

”Olemme käyttäneet bussimediassa olevissa mainoksissa alekoodeja lisähoukuttimina, mikä on toiminut tosi hyvin. Jopa niinkin hyvin, että alekoodia on yritetty lunastaa myös muissa kuin pääkaupunkiseudun liikkeissämme! Liikkeissämme ja verkkokaupassa on myös käynyt paljon uusia asiakkaita ostoksilla kampanjoiden aikana.”

Oona Hykkönen, markkinointipäällikkö, Yeppo & Soonsoo

”Kävijäryntäys kyllä yllätti! Olemme järjestäneet tapahtumia 10 vuotta ja tämä oli ensimmäinen kerta, että saatiin näin paljon kävijöitä liikkeelle. Ennen ei ole tarvinnut keskeyttää lipunmyyntiä!”

Timo Ranto, tapahtumapäällikkö, Pii Poo Oy 

HUS Diagnostiikkakeskuksella on toimintaa Uudellamaalla, Kymenlaaksossa ja Etelä-Karjalassa, ja tarvitsimme kesätyöntekijöitä kaikkiin kolmeen maakuntaan. Meks Etelän kautta saimme kampanjamme näkymään kaikilla näillä alueilla vaivattomasti joukkoliikenteessä. Kampanja oli meille vaivaton ja kustannustehokas toteuttaa.

Lauri Partanen, rekrytointisuunnittelija, HUS Diagnostiikkakeskus

Kesä on meille vuoden tärkeimpiä sesonkeja. Oikein ajoitetulla ja toteutetulla monikanavaisella kampanjalla varmistamme, että saamme sesongin myynneistä kaiken mahdollisen irti.

Aino Pärnänen, liiketoimintajohtaja, Yöpuu Yhtiöt
Kiinteistönomistaja huomio!

Onko sinulla kiinteistö tai maa-alue, joka voisi palvella mainospinnan sijaintina?

Haluaisitko laittaa seinäpintasi tai maa-alueesi hyötykäyttöön vuokraamalla tilaa digisuurtauluillemme, vai etsitkö jo olemassa olevalle digitaaliselle mainosnäytöllesi myyntikumppania?

Haluatko sinä aktivoida asiakkaasi?

ALOITETAAN.
Ota rohkeasti yhteyttä!

Monikanavaisuus kasvattaa tunnettuuttasi lähes 60 % ja yli kolminkertaistaa kuluttajan aktivoitumista. Mediatalo Keskisuomalaisen medioilla tavoitat ja aktivoit asiakkaasi – paikallisesti ja valtakunnallisesti.