Tavoite:
Vuonna 2011 toimintansa aloittaneen ekologisia arvoja noudattavan, monipuolisiin piirakka- ja valmisruokiin keskittyneen HoviRuoka Oy:n tavoitteena oli uuden vege-piirakan lanseeraaminen suositun lihapiirakan rinnalle.
Ratkaisu:
HoviRuoka Oy lähti mukaan Mediatalo Keskisuomalaisen digitaalisen ulkomainonnan tutkimukseen. Mainokset esitettiin valtakunnallisesti seitsemällä Neste-asemalla. Mainoksen sisältö oli tuotemainontaa, joka sopi hyvin yrityksen tavoitteeseen kasvispohjaisten välipalojen lanseeraamisessa perinteisten lihatuotteiden rinnalle.
Tulos:
Tietoykkönen Oy:n tutkimuksen kohderyhmänä olivat Neste-asemilla 9.-16.3.2020 tankanneet asiakkaat. Mainosympäristö toimi elintarviketuotteen kohdalla loistavasti ja myönteinen vaikutus mielikuvaan oli korkea. Mainos aktivoi tehokkaasti, ostoaikeita se herätti peräti 29% haastatelluista.
Lähde: Tietoykkönen 03/2020
Pekka Kaikkonen”Tutkimus oli yksi lisäarvo, kun lähdimme kokeilemaan kampanjaa uuteen markkinointikanavaan. Kampanjan toteuttaminen oli Neste-mediassa helppoa.
Asiointi kanssanne oli ilahduttavan sujuvaa ja ammattitaitoista.
Neste-mediassa meitä kiinnosti myös mainoksen keskimääräistä pidempi huomioarvo. Vakuutuimme, että Neste-media tavoittaa erinomaisesti volyymivälipalatuotteiden suuret kuluttajamassat ja sopii uutuustuotteiden markkinointikanavaksi.
Tulemme varmasti käyttämään digitaalista ulkomainontaa kohdennetusti myös tulevaisuudessa.”
toimitusjohtaja
HoviRuoka Oy